|
Wszyscy, a
najlepiej trzecioklasiści, znają już wyniki próbnych
testów gimnazjalnych. Czy wypadły one dobrze?
Chcielibyśmy przedstawić podsumowanie tych
dwóch dni pełnych
strachu i niepokoju...
Test humanistyczny był o wiele łatwiejszy niż matematyczno-przyrodniczy. Najtrudniejsza okazała się rozprawka. Przez tę pracę pisemną związaną z czytaniem książek można było stracić parę punktów. Za dobrze
napisaną rozprawkę komisja przyznawała maksymalnie 17 punktów. Wiele problemów stanowiło sformułowanie koncepcji pracy. To sygnał dla pozostałych uczniów, aby zawsze w rozprawce pamiętali o tym! Punkty traciliśmy także na zadaniu z cytatem (pisaliśmy niepełny) oraz na pytaniu, kto wynalazł pismo. Teraz już wiemy, że byli to Sumerowie.
Czas na refleksje o teście matematyczno-przyrodniczym. Nie można tutaj wskazać jasno zadań, które poszły najgorzej.Jednak, obserwując rozdawane testy, można zauważyć, że duże problemy sprawiały zadania otwarte zarówno z matematyki (zadanie o płytkach) jak i z fizyki lub z chemii (doświadczenie).
Z poszczególnych
klas trzecich najlepiej wypadli:
-klasa III a - Adelina Prokop (88 p.)
-klasa III b – Anna Miłowicka (86 p.)
-klasa III c – Krzysztof Stefański
(84 p.)
-klasa III d -
-klasa III e – Maja Stelmach (89 p.)
Myślę,
że test ten był dla każdego z nas silnym bodźcem motywującym do pracy. Dzięki
niemu możemy realniej oceniać nasze szanse dostania się do wymarzonego liceum.
Na szczęście przed majowym egzaminem czeka nas jeszcze jeden test próbny...
Kotek
W następnym numerze ukaże
się dokładne omówienie wyników testów!