Co roku klasy trzecie naszego gimnazjum przystępują zimą do napisania próbnego testu kończącego gimnazjum.
We wtorek 11 stycznia pisali test humanistyczny, natomiast w środę 12 stycznia test z przedmiotów matematyczno-przyrodniczyc
Dzień pierwszy
W szatniach zbierają się wszyscy uczniowie. Niektórzy bardzo zdenerwowani, inni całkiem spokojni. Dominującym kolorem strojów jest biel i czerń.
O dziesiątej wszyscy wychodzą z sal. Niektórzy skończyli wcześniej, inni pisali do ostatniej minuty. Przed nimi jutro jeszcze jeden egzamin. Większość uczniów nie chciała mówić, jak im poszło, ale można było odczytać to po ich minach, że są rozczarowani.
Dzień drugi
O godzinie ósmej wszyscy już znajdują się w salach, zaczynają pisać test. Mają na to 120 minut, dyslektycy -zgodnie z wymogami - piszą egzamin o godzinę dłużej. Potem wracają do szatni i idą do domu. Niektórzy kompletnie załamani, inni bardzo zadowoleni.
Przeprowadziłam wywiad z jedną uczennicą klas trzecich . Oto co mi powiedziała...
-Czego dotyczyły pytania na egzaminie ? Czy spodziewałaś się takich pytań ?
Pytania na teście humanistycznym dotyczyły przede wszystkim historii listu. Praktycznie cały egzamin był oparty na trzech tekstach. Nie było nic z gramatyki, a tego się najbardziej obawiałam. Natomiast test matematyczno-przyrodniczy był bardzo ogólny, lecz sprawdzał naszą wiedzę
zdecydowanie lepiej niż humanistyczny.
-W jaki sposób przygotowałaś się do egzaminu ?
Nie przygotowywałam się w ogóle, ponieważ i tak nie nadrobiłabym tych trzech lat.
-Czy zależało Ci na tym, aby dobrze napisać egzamin ? Jakie wyniki według Ciebie byłyby zadawalające ?
Chyba każdemu zależało na tym, aby ten egzamin napisać w miarę dobrze, gdyż w ten sposób możemy sprawdzić, na co nas stać, pisząc już normalny test, od którego zależy, do jakiej szkoły się dostaniemy. Dla mnie zadawalającym wynikiem byłoby uzyskanie około 65 punktów z obu egzaminów.
-Czy masz jakiś sposób na tremę? Jeśli tak to jaki ?
Staram się nie myśleć o tym.
-Do jakiego liceum chciałabyś się dostać
i dlaczego?
-Nie zastanawiałam się jeszcze nad tym, ale zależy to od ilości punktów, które uzyskam na egzaminie końcowym.
-Czy uważasz, że wyniki testu mogą zmienić Twoją przyszłość i w jaki sposób?
-Jasne, że wyniki mogą zmienić moją przyszłość! To od nich zależy do jakiej szkoły będę miała szansę się dostać. Im więcej punktów uzyskam, tym mam większą szansę dostać się do lepszego liceum.
-Jakie jest Twoje samopoczucie po egzaminie? Czy jesteś z siebie zadowolona?
-Nie mogę określić, czy jestem z siebie zadowolona czy też nie, ponieważ nie mam konkretnych wyników z egzaminu.
-Dziękuję za rozmowę.
Weronika